MAKING OF HOUSE ON THE LAKE

MAKING OF HOUSE ON THE LAKE
به این مطلب امتیاز بدهید
Giona Andreani به کمک Corona و Vray دو هفته پیش اولین تلاش خودش رو به نمایش گذاشت.پروژه ای که به عنوان BEST of WEEK 15/2015 انتخاب شد.و امروز او یک نگاه اجمالی از پشت صحنه این پروژه در اختیار ما گذاشته.
Giona Andreani : آخرین رندر های من تصاویر پرزانته یک پروژه مسکونی هست که توسط استودیو Scandurra   Architettura Paratico در نزدیکی  (Iseo Lake (Italy تهیه شدنده است.
برای این کار من تصمیم گرفتم که تمام محیط اطراف را در ۳D شبیه سازی کنم.در طی این فرایند‪٫برای انجام پروژه‬ موتور رندرم را از Vray به Corona تغییر دادم.
در این آموزش در نظر دارم که تمرکز خودم را بر روی منظره ها بگذارم٫چون که این مهم ترین و جزیی ترین قسمت صحنه است.
Environment
از آنجا که فضای پروژه کاملا بزرگ بود می بایست من قبل از پخش کردن گیاهان آنها را بهینه می کردم(optimize) و من کاملا میدانستم که این کار قدرت مانور من را بسیار بالا میبرد.
***مترجم:همانطور که در مقاله Making Of lake Lugano House   گفتم Optimize کردن صحنه یکی از اصلی ترین اصول مدیریت صحنه است.
من از نرم افزار MultiScatter برای پخش پوشش های گیاهی و همچنین با استفاده از Multipainter نیز یک سری جزییات بیشتری را به طرح اضافه کردم.
***مترجم :Multipainter زیر مجموعه پلاگین Multiscatter میباشد.
بررسی اجمالی صحنه:
در این قسمت در مورد پوشش های گیاهی پخش شده در صحنه توضیحات بیشتری را به شما ارائه میدهم :
برخی از درختان از مجوعه های Evermotion گرفته شده اند.مابقی درختان هم از منابع موجود در وبلاگ Ronen که توسط Andrei Mikhalenko قرار داده شده بود گرفتم.چمن و بوته ها نیز از مجموعه iCube R&D استفاده کردم.
در عکس زیر به شما نشان داده م که چطور چمن ها به همراه لایه های مختلفی از گل بروی زمین پخش شده اند
برای سطح دریاچه یک plane ساده قرار دادم و به آن یک متریال آب و یک مقدارDisplacement map اعمال کردم.
برای اینکه یک سطح آب بسیار آرم را هم بدست بیاورم از OceanTex map پلاگین PhoenixFD استفاده کردم.
این map با موتور رندر Corona نیز به خوبی کار می کند
Lighting
در این صحنه ٫نورپردازی واقعا ابتدایی و ساده است٫رندر نور روز با استفاده از موتور رندر Corona ساخته شده بود.من این موتور رو جایگزین vray کردم چون که می خواستم این موتور رندر جدید رو هم امتحان کنم و متوجه این نکته شدم که این موتور رندر جدید خیلی قوی تر و پر سرعتر از از v-ray برای این قسم فضا ها کار میکند .
و برای روشنایی روز از Corona Sun و برای یک روشنایی بسیار نرم فضای داخلی، در داخل خانه ها Corona Plane قرار دادم
برای نورپردازی شب هم من از موتور رندر VRay استفاده کردم ، و به منظور روشنایی محیط از یکی  HDRI map از مجموعه های  [Peter Guthrie’s Collection] استفاده کردم
در دید شب هم فضای داخلی خانه ها را با یکسری  V-Ray plane lights ساده روشن کردم.
Rendering
تنظیمات مربوط به نور روز- Corona
تنظیم مربوط به نور شب -VRay
***مترجم : من به شخصه به تفکیک پذیری تنظیمات رندر بر اساس زمان مکان اعتقادی ندارم و از نظر من یکسری تنظیمات ثابت اگر داشته باشید همیشه و در همه صحنه ها برای شما کابرد دارد.
من ۳ دسته تظیمات دارم Draft,Medium,High و در این چند سال تمامیه پروژه ها ، داخلی،خارجی،محصول،روز و شب از این دسته استفاده کرده ام و همیشه جواب های قابل قبولی بدست آورده ام و ذهن خودم را درگیر تنظیمات رندر نکرده ام.
من ابتدا تمام متریال ها و نور هایم را در داخل Vray ساختم سپس با استفاده از اسکریپت Corona Renderer converter که بسیار هم خوب کار میکند ، تمام متریال ها و نور هایم را به Corona تبدیل کردم، البته متریال های برگ کمی اصلاحیه لازم داشت.
من تکسچر مریوط به Diffuse را در داخل بخش Translucency کپی کردم،و یک مقدار fraction را برای بدست آوردن تعادل خوب بین Diffuse و Translucency تغییر دادم.
یک عددی بین ۰.۱۵ تا ۰.۳ برای من بسیار خوب کار کرد.
Post Production
برای این صحنه ها من آنچنان کار خاصی با Photoshop انجام ندادم.
نور روز یک پست پروداکشن بسیار ساده داشت.
فقط یک مقدار curves و color correction برای برگ درختان استفاده کردم و از المنت Z-Depth هم برای درست کردن مه بهره گرفتم.
برای صحنه نور شب هم من کمی آسمان و رفلکت های روی را Blur کردم، این کار را یک حس عکس برداری با تایم کم را القا میکند ( نور دهی با تایم بیشتر). یک مقدار هم کنتراست به فضا دادم و یک Glow خیلی نرم هم به روشنایی های محیطم اعمال کردم.
من هم چنین با استفاده از المنت z-depth اثر مه را به قضا اضافه کردم.
Composition
و در نهایت به منظور نتیجه گیری، من تصمیم دارم نحوه Composition این دوتصویر را به شما توضیح دهم.
این خانه یک نوع معماری متقارن ( architecturally symmetrical) دارد، برای برجسته کردن این ویژگی تصمیم دارم از رفلکت آب استفاده کنم.
برای ایجاد یک دید پاناراما من بعضی از صحنه ها را با Aspect Ratio 2:1 رندر گرفتم و همچنین چند دید از شب و روز کل مجموعه با همین ratio تهیه کردم.
و در آخر :
در این قسمت شما میتونید چنتا تصویری برای این پروژه ساختم به شما نشان بدم.
امیدوارم این آموزش مختصر و ساده برای شما جذاب و مفید بوده باشه .
جشنواره
به این مطلب امتیاز بدهید

جشنواره