MAKING OF NIKA HOUSE

MAKING OF NIKA HOUSE
به این مطلب امتیاز بدهید
قبل از شروع Making Of از آقای سرخوش بابت تهیه و تنظیم این آموزش تشکر میکنم . در این آموزش ایشون در مورد نکات و مباحثی صحبت میکنند که در طول پروژه رعایت کرده بودند و باعث شد چنین پروژه خوبی از آب دربیاید.
سلام آقای سرخوش خوشحال میشم آموزش را شروع کنید :
برای شروع کار ابتدا کلیه مراحل کار رو یادداشت کردم تا بدونم برای رسیدن به رندر اصلی باید چه مراحلی رو پشت سر بذارم. مراحل کار بصورت زیر برای خودم تعریف کردم:
۱- مرحله اول: مدل کردن کلیه کار با اضافه کردن کلیه آبجکت هایی که مورد نیاز کارم بود.
۲- مرحله دوم: تنظیم دوربین کارم با توجه به کادر بندی نسبت به عکس رفرنس
۳- مرحله سوم: نورپردازی صحنه و چون کاری که انتخاب کردم دارای دو نورپردازی خارجی و داخلی بود این دو نور رو به تفکیک انجام دادم.
۴- مرحله چهارم: متریال سازی فضای خارجی و داخلی کار
۵- مرحله پنجم: رندرینگ
۶- مرحله ششم: پست پروداکشن
مرحله اول(Modeling)
در وهله اول شروع به ترسیم نمای کارم توی نرم افزار اتوکد کردم و بعد از ترسیم تمامی وجه‌های ساختمان وارد نرم افزار ۳DMAX شدم و شروع به مدل سازی کردم. در هنگام مدل سازی کارم از چند اسکریپت استفاده کردم تا بتونه به طبیعی کردن کارم بیشتر کمک کنه.اسکریپت‌هایی مانند:
(&Advance Frafmenter&Forest Pack Floor Generator&Multi Scatter)
بعد از تمام کردن مدل سازی کارم شروع به گذاشتن کلیه آبجکت هایی کردم که در تصویر اصلی کارم بود و همچنین برای اینکه کارم بهتر بشه یه تغییرات کوچکی روی کارم و اضافه کردن آبجکت‌ها انجام دادم.علت اینکه آبجکت‌ها رو در کار قرار دادم بخاطر این بود تا در مرحله نور پردازی سایه کار و نور پردازی کارم رو بهتر درک کنم.
مرحله دوم(Camera)
برای ست کردن دوربین کار ابتدا عکس اصلی رو وارد ۳D MAX کردم و آنقدر با پرسپکتیو حجمم کار کردم تا بتونم آن زاویه‌ای که در عکس اصلیم بود رو بدست بیارم.
مرحله سوم(Lighting)
نورپردازی کار چون از دو نور خارجی و داخلی تشکیل شده بود من برای اینکه پله پله و همچنین بدست آوردن یک نور خوب آمدم نورهای صحنه کارمو دسته بندی کردم.به این صورت که اول نور خارجی بعد نور داخلی طبقه اول و بعد نورپردازی طبقه دوم ساختمان.
در مرحله اول نور پردازی که نور خارجی بود آمدم با استفاده از تکنیک Dome ، نور خارجی کارمو شبیه سازی کردم. چون صحنه من نور آبی کمی داشت از تصویر HDRI استفاده کردم که داخلش بتونم نور سفید رو بیشتر کنترل کنم تا نور آبی، در واقع تصویر HDR من از رنگ آبی کمتری شکل گرفته بود که آن هم با استفاده از گاما رنگ آبی رو از صحنه کارم حذف کردم.
در مرحله دوم آمدم نور پردازی داخلی در طبقه اول رو شروع کردم، که در وهله اول پتانسیل‌های نوری که در عکس اصلیم وجود داشت رو شناسایی و بعد شروع به نورپردازی کردم.در این مرحله از نورهای plane&Sphere&IES استفاده کردم.
در طبقه دوم همانند طبقه اول پیش رفتم فقط با این تفاوت که نور طبقه دوم در بعضی فضاها از شدت بیشتری برخوردار بود از تعداد نور بیشتری استفاده کردم.
همچنین بعد اتمام کلیه نورپردازیم یه تست کلی گرفتم تا بتونم رنگ نورهای فضاها رو با هم یکدست و یک رنگ کنم.
مرحله چهارم(Shadering)
گام اول برای ساخت متریال های پروژه ام استفاده از تکسچرهای با کیفیت و همچنین تکسچرهایی که به تصویر رفرنس نزدیک باشه. من کلیه تکسچرهامو از سایت CG Texture دانلود کردم همچنین به علت اینکه از اسکریپت Floor generator استفاده کردم برای زیبایی کارم از تکسچرهای متعدد که در سایت CG-Sourse وجود داشت استفاده کردم تا در متریال های کارم تکرار وجود نداشته باشه.
برای اینکه کارم طبیعی و زیباتر بشه در داخل متریال‌هام از vray Dirt استفاده کردم تا بتونم حس کثیفی رو در متریال چوب و بتون القا کنم.در مرحله متریال سازی ابتدا من از متریال کف شروع و بعد به سقف رسیدم.تا این مرحله پله پله انجام بشه و متریال‌هام حس نزدیکتری به تصویر رفرنسم داشته باشه.
در زیر تصاویر ساخت بعضی از متریال ها رو مشاهده می‌کنید.
مرحله پنجم(Post Production – Rendering)
قبل از اینکه بخوام رندر نهایی از کارم بگیرم ابتدا با چندتا تست رندر شروع می‌کنم تا بتونم اصلاحیه رو نور و متریال‌هام بذارم.بعد از اینکه متریال‌ها و نورهارو درست کردم شروع به تنظیمات رندر نهایی میکنم. البته ناگفته نماند که قبل از اینکه کارم رو بذرام تو رندر المنت‌های کارم رو لود میکنم و المنت‌هایی مانند Extra tex&Zedpht رو درست میکنم تا در مرحله پست پروداکشن بتونم ازش استفاده کنم.
 
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *