آموزش پست پروداکشن – قسمت ششم

آموزش پست پروداکشن – قسمت ششم
به این مطلب امتیاز بدهید

تالیف :Alex Hogrefeوب سایت :www.visualizingarchitecture.com

ترجمه : میلاد کمباری

تبدیل رندر روز به شب با استفاده از PHOTOSHOP

BCC_Night_8_Night_Architecture_Rendering_Illustration

یکی از اولین آموزش هایی است که من توی سایت خودم گذاشتم درباره همین تکنیک بود که چطور یک صحنه شب رو درست کنیم. در اون آموزش یک صحنه بسیار ساده رو از sketchup آوردم و روی اون کار کردم، روند کار بسیار ساده و آسونه و بسیار مفید ،مفید برای کسانی که به سختی میتونن با موتور رندر هایی همچون   Kerkythea or V-Ray صحنه شب خوبی رو بدست بیاورند .البته این تکنیک برای صحنه های پیچیده هم بسیار مفید است که من با این آموزش تصمیم دارم این موضوع رو اثبات کنم.به همین دلیل من بروی تصویری که قبلا نور روزش رو آماده کرده بودم آموزش میدم . هر کسی دوست داره که یه تصویر سازی شب خوب داشته باشه و به دنبال اینه که حس شب رو بتونه به بینندش انتقال بده. من متوجه شدم که نور روز این کار به سادگی میتونه به یک صحنه با نور شب تغییر کنه به نحوی که کاملا باور پذیر باشه.  اساسی ترین موضوع اینه که چطور من یک صحنه نور روز رو با استفاده از فتوشاپ به یک صحنه با نور شب تبدیل کنم.

۱-خاموش کردن لایه های تصاویر اصلی

BCC_Night_1_No_Fog_Coloring

اولین قدم خلاص شدن از شر لایه هایی تصویر نور روز هستش ، لایه هایی که در نور شب برای ما کار بردی نداره ، همچون لایه های مربوط به افکت HDRI ،رنگ های گرم حل شده بروی کل کار و همچنین افکت مه ، من همچنین لایه ماشین ها و مردم رو هم خاموش میکنم.

۲-از بین بردن سایه های شارپ درون صحنه

BCC_Night_2_No_Shadows

احتمالا برای شما هم یکی از سخت ترین قسمت های کار ویرایش کردن سایه های شارپی است که توسط نور خورشید ایجاد شده . این راه حل رو من در بیشتر مواقع ازش استفاده میکنم، من از ابزار  “Clone Stamp Tool”فتوشاپ برای حل این مشکل استفاده میکنم،البته اگر سایه درختان در یک لایه جداباشه براحتی میتونین اون رو خاموش کنین که من همین کار رو کردم. این قسمت یکی از مهمترین قسمت های هاست بخاطر اینکه برداشتن سایه های شارپ از صحنه یک آشفتگی برای بیننده بوجود میاره و بیننده فکر میکنه آفتاب دقیقا در مرکز آسمان وجود داره و ما داریم بیننده رو مجبور میکنیم که باور کنه این یک صحنه شبه و افتاب غروب کرده در صورتی که باوجود اون آشفتگی ذهنی نمیتونه صحنه شب رو باور کنه.به همین دلیل از روش های که در ادامه برای شما آوردم کمک میگیریم.

“” نظر مترجم : البته برای کار های این چنینی  بهترین روش اینه که با یک نور تخت مثل Vray Domeرندر خودتون رو بگیرید چون حذف سایه های با فتوشاپ کار سخت و زمان بریه “”

۳- تیره کردن صحنه

BCC_Night_3_BlueOverlay

این بخش مهمترین بخش روند کاریمونه.این تصویر نیاز داره که کمی تاریک تر بشه و برای انجام این کار کافیه یک پرده با رنگ آبی باستفاده از Blending Mode  “Multiply”  بروی صحنه پیاده کنیم.به محض اینکه این کار رو انجام دادیم با استفاده از لایه Mask  بخش ها داخلی رو  از رنگ آبی جدا میکنیم ، با این روش خیلی سریع میتوینم یک بیس صحنه شب خوب درست کنیم.

“”نظر مترجم : در واقع یکی از بهترین تکنیک هایی که میتونید برای یک نور شب ایجاد کنید اینه، ناگفته نماند ادغام دو رنگ آبی فضای بیرون و زرد فضای داخل به دلیل ایجاد یک هارمونی مکمل کاملا صحیح باعث جذاب شدن صحنه شده ومیشود “”

۴-آسمان جدید

آسمان یکی از بخش هایی که به راحتی میتونه حس صحنه رو عوض کنه و یک صحنه رو از روز به شب تبدیل کنه.شما باید این نکته رو در نظر داشته باشید که آسمان شب نسبت به آسمان روز آنچنان تاریک نیست تنها تفاوتش یک تیرگی نسبتا کمی است که در ابر ها وجود داره. این خوبه که ما از یک آسمان تاریک برای شب استفاده کنیم اما من به دنبال یک کنتراست بین آسمان و ساختمونم هستم، من همچنین قصد دارم مقداری رفلکت روی جاده ایجاد کنم و آسمان رو هم کمی روشنتر کنم که بتونم کمی بار داراماتیک صحنه رو بیشتر کنم.

۵-نورپردازی

BCC_Night_5_Lights

حالا ما نیاز داریم کمی بصورت دستی روی صحنه نور های خودمون رو اضافه کنیم.بیشترین فوکوس من روی قسمت های زیر ساختمان و دیواره های بدنه مرکزی ساختمان هستش، بخاطر اینکه اینها بخوبی میتونه حس نور رو منتقل کنن. همچنین من کمی highlight های نوری روی بدنه فلزی ساختمان اضافه میکنم و یکسری افکت های روشنایی نور هم در قسمت پنجره ها ایجاد میکنم. یک آموزش هم اینجابرای شما گذاشتم که چطوری پنجره هایی که پشت اونا سیاه هستش رو نور قرار بدیم این آموزش رو از طریق لینک زیر میتونید ببینید .

۶-زمین مرطوب

BCC_Night_6_WetStreet

این حرکت رو من خیلی دوست دارم ، حس خیابون بارون زده رو القا میکنه.روند انجامش خیلی سادست و تاثیر این افکت بشدت دراماتیک.با اضافه کردن این لایه یک پیچیدگی خیره کننده ایی در صحنه بوجود میاد که به شدت بیننده رو تحت تاثیر قرار میده.من قبلا یه فیلم آموزشی برای این موضوع قرار داردم که میتونید از طریق این لینک اون رو ببینید ، توی این فیلم توضیح دادم که چطور این افکت رو ایجاد کنیم،البته توضیح خیلی مختصری دادم.بزودی در یک تایم خالی یک آموزش کامل تری رو در این مورد براتون ترتیب میبینم.

۷-جمعیت

BCC_Night_7_People

برای نهایی کردن ایده بارون در این قسمت ، من یک گروه مردمی که چتر  دارند و لباس های بارونی تنشونه به صحنه اضافه میکنم.من نمیخواستم مردمی که در Forgoround گذاشتم خیلی حواس بیننده رو پرت کنند در حد یک شبح انسان باشه ، بنابراین desaturation  کردم و کمی هم اونو تیره تر کردم و چتر های همشون رو به رنگ مشکی در آوردم، در این حالت در حالی که زندگی در خیابان جریان داره تاکید بیشتر هم بروی معماری ایجاد میکنه.

۸-ویرایش رنگ

BCC_Night_8_Night_Architecture_Rendering_Illustration

در قدم آخر،من بعضی از ادیت های رنگیم رو با پلاگین TOPAZ انجام دادم. در واقع هدفم از این ادیت اضافه کردن کنتراست و جزیاییت بیشتر به صحنه بود، تیرگی تصویر رو کمی بیتشر کردم  و یک تصویر ساده رو تبدیل کردم به یک تصویر تمام رنگ و جذاب.

نظر مترجم: این پلاگین واقعا یک پلاگین با قالب های رنگی  فوق العاده هستش ، من این رو تست زدم و لذت بردم البته ناگفته نماند هم رده های این پلاگین نرم افزار هایی  زیادی هستند همچون LightRoom و MagicBulet  که البته من قالب های رنگی که توی این دیدم خیلی اصولی تر و جذابتر بود “”

در پایان …

اگر هنوز هم فکر میکنید که نیاز به آموزش بیشتری دارید، میتونید برای اینکه به درک بهتر از تبدیل تصویر روز به شب برسید آموزش No-Render Night Illustration من رو ببینید مطمنا با فراگیری این آموزش ها در نهایت صحنه های اصولی تر و بهتری  نسبت به قبل میتونید خلق کنید.

جشنواره
به این مطلب امتیاز بدهید

جشنواره