Making Of Backyard

Making Of Backyard
به این مطلب امتیاز بدهید

Making Of Backyard

مولف : خانم حسنا شفیعی

هدف انجام این پروژه استفاده از corona scatter و corona layered Mtl‌ است.

رندر نهایی

گام اول : مدلینگ صحنه و اضافه کردن آبجکت ها
گام دوم : تنظیمات نور صحنه
گام سوم : ایجاد چمن ها و بوته ها با استفاده از corona scatter
گام چهارم: متریال سازی
گام پنجم: رندر
گام ششم: پست پروداکشن

نورپردازی

برای نورپردازی کلی صحنه یک متریال Vray HDRI ایجاد کرده و آن را در scene environment تنظیمات رندر کپی میکنیم.

جهت تعریف نور و شکل آسمان در رندر، رفلکت و رفرکت های موجود در صحنه یک متریال Vray HDRI دیگر ساخته آن را در scene environment تنظیمات رندر قسمت overrides کپی میکنیم.

سایر نورهای مورد استفاده در صحنه به شکل زیر می باشد.

برای نورهای داخل استخر از یک corona light استفاده شده است که به آن یک نورIES داده شده.

با استفاده از تنظیماتی که اشاره شد، رندر نورپردازی صحنه به شکل زیر خواهد بود.

اسکتر ابجکت چمن

برای ایجاد چمن از سه لایه کرونا اسکتر استفاده میکنیم.

اولین لایه اسکتر

دومین لایه اسکتر

سومین لایه اسکتر

ترکیب این سه لایه کرونا اسکتر به شکل زیر خواهد بود.

متریال پردازی

متریال بدنه استخر

در بخش متریال سازی ، برای حاشیه استخر و بدنه های فلاور باکس ها متریال بتن در نظر گرفته شده که جهت ساخت این متریال از corona layered Mtاستفاده شده است.

متریال دیوار

همچنین برای متریال قسمت پایین دیوارهای صحنه هم از corona layered Mtl استفاده شده است.

متریال آب

برای ساخت آب استخر اول یک plane‌ ساخته و به آن مدیفایر noise میدهیم . تنظیمات نویز و همچنین متریال آب به شکل زیر خواهد بود.

متریال کف چوبی

برای سایر متریال ها فقط مانند کف سازی چوبی یا کاشی استخر فقط یک رفلکت در نظر گرفته شده.

رندر نهایی

با توجه به مطالب گفته شده رندر صحنه بدون پست پروداکشن به شکل زیر است.

پست پروداکشن

جهت پست پروداکشن رندر علاوه بر دادن مقدار کمی کنتراست ،از فیلتر High pass‌ برای شارپ شدن رندر استفاده شده است.

فایل ضمیمه ( عکس های پروژه )

با تشکر از زحمات و راهنمایی های استاد کمباری

جشنواره
به این مطلب امتیاز بدهید

جشنواره