۵ ترفند تاثیر گذار در شبیه سازی معماری، ترفند اول ، آسمان

۵ ترفند تاثیر گذار در شبیه سازی معماری، ترفند اول ، آسمان
به این مطلب امتیاز بدهید

بیش از هر چیز این آسمان است که کنترل تصویر شما را بدست دارد. آسمان اولین چیزیست که من در تصویر قرار میدهم و زمان زیادی هم صرف تنظیمات آن میکنم. مردم معمولا آسمان های با خلوص رنگ بالا و ابر های تهاجمی را برای کار های خود انتخاب میکنند اما به یاد داشته باشید آسمان نباید از ارزش اثر معماری شما کم کند و درصد بالایی از توجه بیننده را به خود اختصاص دهد بلکه آسمان تنها مکملی برای داستان اصلی تصویر شماست. این آموزش از طریق بعضی از ایده های کلیدی به شما میگویید چطور آسمان را وارد داستان خود کنید.

 

باورش برا خودم هم سخته که تا به این لحظه پستی در مورد آسمان نگذاشته ام . در واقع آسمان میتواند یک شبیه سازی معماری را دچار یک شکست کند. با این حال افرادی هستند که تنها ۲-۳ دقیقه را برای ایجاد آسمان در تصویر خود صرف میکنند. نکته اینجاست که یک آسمان خوب حالت کلی یک تصویر را رغم میزند. به همین خاطر اولویت اول من به محض ورود به فوتوشاپ آسمان خواهد بود. من برای رسیدن به یک آسمان دلخواه اغلب چند تصویر آسمان را باهم ادغام می کنم.
با مشاهده تصاویر زیر خواهید دید که به چه میزان آسمان در حالت کلی فضای شبیه سازی شما تاثیر خواهد گذاشت . من چند ایده را کنار هم گذاشتم تا در مقایسه با هم ببینید کدام یک بهترین است. این نکته را به خاطر داشته باشید که سناریوی ها و موقعیت های مختلفی در شبیه سازی های معماری وجود دارند که ممکن است این ترفند ها برایشان کارساز نباشد اما بسیار نادر این اتفاق می افتد و من این ترفند ها را بر روی تصاویر زیادی پیاده کرده و جواب خوبی گرفته ام.

۱.اجتناب از رنگ اشباع شده


بیشترین ایرادی که در آسمان ها میبینم مسئله اشباع رنگی است . اغلب تصاویر آسمان که در نت مشاهده میکنیم جهت جلب توجه و دراماتیک تر شدن دارای اشباع رنگی بالا هستند. با این حال اشباع رنگ آبی آسمان بر رنگ ساختمان نیز تاثیر خواهد گذاشت که این امر موجب بهم ریختن رنگ کل تصویر خواهد شد. برای اصلاح این اشباع رنگ موجود در تصاویر آسمان مسیر زیر را بروید“Image>Adjustments>Hue Saturation” سپس میزان Saturation ( اشباع رنگ) را کم کنید

۲. اجتناب از رنگ های ناخوشایند یا غیر طبیعی

به کارگیری رنگ های غیر طبیعی نیز مسایلی مانند همان اشباع رنگ بالا را در پی خواهند داشت و موجب تاثیر بد بر روی ترکیب بندی کلی تصویر خواهند شد . همچنین به جای هماهنگی با زمین و بنا موجب ایجاد جلوه افراطی و فوتوشاپی خواهد شد. با همه قابلیت های رنگی که در فوتوشاپ موجود است من به شخصه ترجیح میدم به جای اصلاح یک آسمان با رنگ های غیر طبیعی از یک آسمان دیگر با رنگ طبیعی استفاده کنم ،اما اگر خیلی فرم ابر ها را دوست داشتید میتوانید آسمان با رنگ غیر طبیعی را desaturate کرده و یک آسمان با رنگ طبیعی را در حالت نیمه شفاف بر روی آن قرار دهید.

۳.شلوغ کردن بیش از حد آسمان

به همان میزان که استفاده از ابر ها تصویر شما را زیبا میکند ، استفاده بیش از حد آن ها موجب ناخوانا شدن تصویر شما میشود. به بیان دیگر استفاده بی رویه از ابر ها موجب پرت شدن حواس بیننده از اثر معماری میشود. با این حال مرز باریکی بین پرت شدن حواس و ایجاد افکت دراماتیک وجود دارد. علی رغم میل باطنی خود به آسمان ابری ، تا آنجا که میتوانید جزییات را محو کرده و بافت نرمی ایجاد کنید .بهترین شیوه محو کردن جزییات، پیدا کردن تصویر یک آسمان بدون ابر سپس قرار دادن تصویر یک آسمان ابری در بالای آن و سپس کم کردن میزان شفافیت لایه بالا تر ( آسمان ابری) است.

۴.جهت یابی نادرست خورشید

این یکی از آن مواردیست که اگر اشتباه باشد با نگاه کردن به تصویر حس میکنید یک جای کار میلنگد ولی به راحتی پی نمیبرید دقیقا کجا. اما به محض اصلاح محل قرار گیری منبع نور، تصویر به طور چشمگیری بهتر خواهد شد. همین امر نیز برای سایر عناصر فتوشاپ مانند سایه های اطراف و سایه های درختان نیز صادق است. هرچه جهت خورشید در تمام عناصر صحنه مرتبط تر باشد یکپارچگی کل تصویر حفظ شده و دیگر آبجکت ها شبیه عناصر مجزایی که فقط در فوتوشاپ کنار هم قرار گرفتند نخواهند بود.

۵. تشخیص پرسپکتیو صحیح

اهمیت این موضوع بستگی به زاویه کادر تصویر شما دارد. با این حال رعایت این موضوع در تصویری که دارای عمق است کمک شایانی به بهبود آن تصویر خواهد کرد. در مثال بالا ابر ها فاقد پرسپکتیو مطابق با تصویر هستند و به سمت نقطه گریز تصویر متمایل نشده اند که این امر سبب تخت به نظر آمدن بک گراند تصویر شده است

۶.از سادگی نهراسید

الزامی برای استفاده از ابر در آسمان وجود ندارد . گاهی همین گرا دیانت ساده کفاف آسمان تصویر شما را خواهد کرد. این مدل آسمان سبب جلب توجه بیشتر مخاطب به سمت اثر معماری خواهد شد.

تصویر نهایی

آسمانی که در نهایت انتخاب کردم یک آسمان ابری بود. با قرار دادن خورشید در سمت چپ ، یک گرا دیانت تیره در سمت راست ایجاد کردم. من دو تصویر مختلف آسمان را به همان شیوه که در شماره ۳ توضیح داده بودم ادغام کردم ، ابتدا یک آسمان بدون ابر با رنگ های فوق العاده پیدا کردم و سپس یک آسمان ابری را با شفافیت کم تر را با آن ترکیب کردم تا بدان جا که به ترکیب خوبی از رنگ و نرمی رسیدم. پس از رسیدن به نتیجه دلخواه برای آسمان با کمک color overlays رنگ های گرم و سرد را به آسمانم اضافه کردم .تمام این موارد موجب میشود چشم بیننده از سمت چپ شروع به حرکت کرده و به آرامی به سمت راست متمایل شده بر روی پل و قطار در سمت راست حرکت کند و به مسیر پیاده رو ختم شود.


به این ترتیب، من از نور آغاز شده توسط آسمان برای کمک به داستان پردازی پروژه استفاده کردم.

 

منبع www.visualizingarchitecture.com

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “۵ ترفند تاثیر گذار در شبیه سازی معماری، ترفند اول ، آسمان

عالی بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *