دورهمی ۲۰۱۷ از نوع Siggraph

دورهمی ۲۰۱۷ از نوع Siggraph
به این مطلب امتیاز بدهید

SIGGRAPH

 (short for Special Interest Group on Computer GRAPHics and Interactive Techniques)

SIGGRAPH(کوتاه شده عبارت گروه علاقه مند به گرافیک کامپیوتری و تکنیک های تعاملی) نام کنفرانس سالانه ای در زمینه گرافیک کامپیوتری (CG) می باشد که توسط سازمان ACM SIGGRAPH برگزار میشود.اولین کنفرانس SIGGRAPH در سال ۱۹۷۴برگزار شد.در این کنفرانس ده ها هزار نفر از متخصصان کامپیوتر حضور داشتند. آخرین کنفرانس های SIGGRAPH در لس آنجلس، دالاس، نیواورلئان، بوستون و ونکوور در دیگر جاهای امریکای شمالی برگزار شده اند .

برخی از نکات برجسته این کنفرانس پرزنت های تئاتر انیمیشنی و تئاتر الکترونیکی می باشد که در آن فیلم های cg تازه ایجاد شده ایفای نقش میکنند. نمایشگاهی بزرگ که در آن صد ها شرکت غرفه های خود را استادانه و در راستای جلب توجه برای رقابت، برپا کردند. بسیاری از شرکت ها از جمله مهندسی صنایع ، گرافیک، انیمیشن، و یا بازی های ویدئویی در این نمایشگاه حضور دارند، همچنین برخی از مدارس که به صورت اختصاصی در زمینه گرافیک رایانه ای و طراحی ارتباطات فعالیت دارند نیز در این نمایشگاه غرفه برپا میکنند.

در هر سال تعداد قابل توجهی مقالات پژوهشی در این نمایشگاه ارائه میشود و SIGGRAPH به طور گسترده ای معتبرترین انجمن ها را برای انتشار مقالات با محوریت گرافیک رایانه ای ، در نظر گرفته است. جالب است بدانید درصد میزان اکسپت شدن مقالات در SIGGRAPH اخیرا زیر ۲۶ درصد بوده است.

مقالات ارایه شده به روش آزمایش کور یک مرور اولیه خواهند شد (آزمایش کور یک تست علمی است که در آن داوران برای جلوگیری از هر گونه پیشداوری و مقرضانه امتیاز دادن از دریافت اطلاعات افراد شرکت کننده منع میشوند). البته نقد هایی هم به نحوه اولویت های سیگراف در پروسه اکسپت کردن مقالات وارد شده برای مثال برخی معتقدند در سیگراف ابتکارات نو و بدیع به پیشرفت های تدریجی_افزایشی ارجح تر است.

مقالات پذیرفته شده از جانب سیگراف از سال ۲۰۰۳ در مجله گرافیک ACM Transactions(یک دو ماهنامه علمی_کارشناسی در عرصه گرافیک کامپیوتری )چاپ شده است.

پیش از سال ۱۹۹۲، مقالات SIGGRAPH به عنوان بخشی از نشریه گرافیک کامپیوتری به چاپ میرسید. بین سال های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۱ یک کنفرانس اختصاصی برای SIGGRAPH وجود داشت که وظیفه رسیدگی به مجموعه نشریات را به عهده داشت.

علاوه بر مقالات، پانل های متعددی از کارشناسان صنعت نیز راه اندازی میشود تا به بحث در مورد طیف وسیعی از موضوعات از گرافیک رایانه ای گرفته تا آموزش های تعاملی، بپردازد. SIGGRAPH همچنین دوره های تمام وقت و نیمه وفت بسیاری را در رابطه با مباحث گرافیک رایانه ای ارائه میدهد که برخی از آنها در حد پرزانت کوتاه یک اسکچ میباشد و در آن هنرمندان و پژوهشگران در مورد آخرین کار خود بحث و تبادل نظر میکنند.

در سال ۱۹۸۴ اولین انیمیشن کوتاه جان لستر به نام “Adventures of André & Wally B” تحت نظارت گروه کامپیوتری لوکاس فیلم در SIGGRAPH به نمایش در آمد. اولین انیمیشن کوتاه کامپیوتری پیکسار با نام Luxo در سال ۱۹۸۶عرضه شد که پس از ان باعث شد پیکسار هرساله کنفرانس هایی از انمیشن های کوتاه که در جشنواره های مختلف کاندید جایزه بوده اند را در سیگراف برگزار کند

SIGGRAPH همچنین دارای چندین برنامه اهدای جوایز در جهت شناخت برجسته ترین پروژه های گرافیک کامپیوتریست . از معتبرترین آن ها میتوان Steven Anson Coons Award را نام بردکه در زمینه برجسته ترین مشارکت های خلاقانه گرافیک رایانه ای فعالیت دارد. جایزه این آکادمی از سال ۱۹۸۳ هر دو سال یک بار در راستای تشخیص یک عمر دستاورد فردی در عرصه گرافیک کامپیوتری، اعطا میشود.

مواردی که عموما برای کنفرانس SIGGRAPH در نظر گرفته میشود شامل :

مسابقه تحقیقات دانشجویی ACM

گالری هنری: ارائه آثار هنری دیجیتالی و تکنولوژی های واسطه

مقالات هنری: ویژگی های هنرمندان، آثار هنری، فرآیندها و چارچوب نظری برای خلق هنر و جایگاه شناسی آن در جامعه.

Birds of a Feather: ارائه رسمی، بحث ها، و تظاهرات (Birds of a Feather یک گروه بحث غیررسمی. بر خلاف گروه های منافع خاص و یا گروه های کاری که اغلب در شیوه ای موقت تشکیل می شود)

جشنواره انیمیشن کامپیوتری: جشنواره سالانه برای خلاق ترین و شگفت انگیزترین فیلم های دیجیتالی و کارگردانی های ویدئویی ارائه شده در سطح جهان .

دوره های آموزشی: شرکت کنندگان از متخصصان مربوطه دانش مورد نیاز برای پیشرفت های شغلی را فرا میگیرند.

فن آوری های در حال ظهور: ارائه فن آوری های نوین و برنامه های کاربردی در زمینه های مختلف، از صفحه نمایش و دستگاه های ورودی گرفته تا محیط های مشارکتی، رباتیک و فن آوری هایی که به تولید فیلم و بازی ها منجر میشود.

نمایشگاه: ارائه جدیدترین سیستم های سخت افزاری، نرم افزاری، و خدمات خلاق از صد ها شرکت.

منابع بین المللی: با تمرکز برگرافیک کامپیوتری در مناطق مختلف جهان، تورهای دو زبانه برای کنفرانس ها، خدمات غیر رسمی ترجمه و فضایی برای دیدارها، مذاکرات، و تظاهرات ارئه میدهد.

بازار کار: برگزاری کنفرانس برای کارفرمایان جهت دیدار با هزاران نفر از جویندگان کار.

سخنرانان کلیدی: بیان داستان هایی از زبان خبرگان با نفوذ در صنعت گرافیک کامپیوتری، تکنیک های تعاملی، و زمینه های مرتبط

پانل ها: بحث های مناسب در رابطه با موضوعات با اهمیت با کارشناسان منتخب سازمان جهت ارائه طیف گسترده ای از دیدگاه.

پوستر: ارائه آثار دانش آموزی، در حال پیشرفت و پیشرفته

Real-Time Live : ویترینی برای به نمایش گذاشتن آخرین ترفندها و تکنیک ها در جهت جا به جا کردن مرز های تصاویر تعاملی

Sandbox : فرصتی برای دست بایی به اخرین و خلاقانه ترین پروژه های Real-Time که در یک سال اخیر تولید شده اند

SIGkids: مشارکت دادن جوانان محلی در برنامه های خارج از دسترس و از طریق سایت جهت ایجاد انگیزه و پرورش نسل های بعد.

SIGGRAPH سمپوزیوم کسب و کار

روزنامه سیگراف : ارایه یک دقیقه ای انیمیشن و توضیح آن توسط افراد

استودیو: مکانی برای خلق کردن در SIGGRAPH.

مذاکرات: ارائه دستاوردهای اخیر در تمام زمینه های گرافیک کامپیوتری و تکنیک های تعاملی، از جمله هنر، دیزاین، انیمیشن، جلوه های بصری، تعامل، پژوهش و مهندسی می باشد.

مقالات فنی: نخستین مجمع بین المللی برای انتشار کار علمی جدید در گرافیک کامپیوتری و تکنیک های تعاملی.

مقالات فنی فوروارد شده: خلاصه ای از مقالات فنی.

SIGGRAPH موبایل: تمرکز بر گرافیک کامپیوتری موبایل و کاربردهای آن مانند واقعیت افزوده، بازی ها و برنامه های تعاملی. در آسیا این بخش تحت عنوان Symposium of Apps شناخته میشود.

 

جشنواره
به این مطلب امتیاز بدهید

جشنواره