با omnitiles محدودیت هارا دور بزنید

با omnitiles محدودیت هارا دور بزنید
به این مطلب امتیاز بدهید

OMNITILES

OMNITILES نوآوری شگرفی که تایل ها را از قید و بند مربع بودن نجات داده است. از این پس با استفاده از این ویرایشگر pattern شما قادرید در تری دی مکس یا دیگر موتور های بازی،هر نوع شکل و طرحی را بدون هیچ محدودیتی در قالب الگو (pattern ) اجرا کنید.
از Crossmap برای ایجاد bitmap های تصادفی و از OmniTiles در پروسه متریال دهی، استفاده کنید.
پنجره ویرایش الگو ها در OMNITILES ساختن الگو را به یک پروسه کاملا راحت تبدیل کرده است:
با کشیدن خطوط لبه های بیرونی تایل مورد نظرتان، ساخت تمام الگوهای درون ذهن خود را عملی کنید. شما امکان ویرایش الگوهای موجود و یا ایجاد یک الگو جدید را دارید و هر تایل جداگانه میتواند مپ اختصاصی خودش را داشته باشد.
برای مثال VP Crossmap سبب ایجاد حالت تصادفی در bitmap های درون هر تایل یا procedural map ها میشود.
شما هم دست به کار شوید و با نسخه رایگان OMNITILES شروع به الهام گرفتن کنید.

در ادامه به برررسی کامل این پلاگین می پردازیم.

دیزاین الگو های جدید

با استفاده از پنجره ویرایش الگو های یکپارچه که منحصرا برای Omnitiles طراحی شده است ، به راحتی آب خوردن میتوانید الگوهای جدید و بدیعی ایجاد کنید و توانایی حرکت دادن، چرخاندن، تغییر سایز دادن، معکوس کردن و کپی کردن را خواهید داشت.
تمام الگو های ایجاد شده یکپارچه و با قابلیت تایل بندی میباشند و همین امر OMNITILES را تبدیل به یک ابزار مورد علاقه برای ساخت تکسچر بازی ها بدون محدودیت رزولیشن، کرده است.
استفاده از خطوط راهنما به خلق الگوهای متقارن کمک شایانی میکند. شما میتوانید خطوط شبکه راهنما را بر اساس تقسیم بندی های محور های X,Y به صورت متقارن یا منحصرا برای یک الگوی خاص ( مثل بند کشی های یک دیوار آجری) خودتان تنطیم کنید. همچنین میتوانید یک تصویر را در بک گراند قرار داده و به عنوان راهنما برای کشیدن الگو مورد نظر خود از آن تصویر کمک بگیرید.( در لینک زیر فیلم اموزشی مرتبط را تماشا کنید)

۸۰ الگو از پیش تعریف شده

OMNITILES دارای نسخه ویرایش شده ای از متریال هاست که کار با الگوهای آماده را بسیار راحت تر و سریع تر میکند. بالغ بر ۸۰ الگوی آماده موجود است که تمام متریال ها را پشتیبانی میکنند و اگر همچنان نیاز به الگو های بیشتری داشتید یک آرشیو آنلاین توسط کاربران OMNITILES ترتیب داده خواهد شد.
پنجره Material Manager در ارتباط مستقیم با OMNITILES بوده بنابراین لود شدن، ذخیره شدن و پشتیبانی از مپ ها و متریال ها بسیار ساده می باشد. برای همیشه با ترس miss شدن bitmaps ها خداحافظی کنید. به محض اینکه از مزایای Material Manager با خبر بشوید حاضر نخواهید شد لحظه ای بدون آن سر کنید.
به لینک زیر مراجعه شود.

انتگرال گیری

اتصالات ویژه MAP

Omnitiles برای Crossmap ساخته شده و Crossmap برای Omnitiles، به این معنی که این دو از طریق مود پخش کننده “Use Omnitiles/Bercontile ID” در Crossmap، در ارتباط مستقیم با هم هستند.
این مود، بیتمپ های Crossmap را به صورت تصادفی یا به صورت خطی بر روی الگوهای Omnitiles ، پخش میکند . همین امر برای رنگ های Color Extract نیز اتفاق می افتد. در کنار Crossmap و Color Extractشما میتوانید از procedural maps نیز برای ایجاد الگوی خود استفاده کنید.
سیستم نقشه گیری Omnitiles ، ویژگی های خاصی برای حاشیه مپ ها پیشنهاد میدهد. با استفاده از UV map channel 95 ، یک مپ از procedural map ها در لبه های خارجی شکل ها ایجاد میشود. با این کار ایجاد لبه برای displacement, bump یا ایجاد شکاف در بین اشکال الگو، بسیار آسان خواهد شد.


Procedural Maps قابل استفاده برای اشکال است. در این مثال یک مپ چرخشی درون یک الگو مانند کالیدوسکوپ استفاده شده.
Crossmap VP انتخاب این مود در Omnitile سبب میشود bitmap ها به طور تصادفی در میان شکل های یک الگو ( یا در راستای یک خط) پخش بشوند.


مپ Gradient Ramp در کنار MAP CHANNEL SET to 95 ، میتواند برای ساخت ملات بند کشی ها، شکاف ها، لبه ها در هر متریالی ، استفاده شود.


VP Color Extract ، به کار گیری این قابلیت سبب استفاده از تمام رنگ ها در اشکال میشود. که این امر برای رنگ آمیزی bitmap و همچنین رندم سازی مپ رفلکشن ها و displacement ها نیز به کار گرفته میشود.

نگارش نقشه ها

استفاده از OMNITILES در OMNITILES

OMNITILES دارای قابلیت تداخل است به این معنی که شما قادرید از یک الگو مشابه یا متفاوت در تمام اشکال الگو یا تنها در یکی از شکل های الگو، استفاده کنید. یعنی شکل کل الگو میتواند درون یکی از شکل های الگو استفاده شود مانند مثال که برای تایل های سنگی قرمز رنگ نیز از Crossmap استفاده شده است.

الگوهای جدید موزائیک

تایل ها را هر کجای مپ که دوست دارید قرار دهید
هنگامی که از یک Crossmap به عنوان منبع برای ایجاد اشکال استفاده میکنید، با به کارگیری قابلیت COLOR MATCH در Crossmap میتوانید bitmap لود شده را با مپ اولیه هماهنگ و مچ کنید.
کافیست یک bitmap یا procedural map به عنوان مپ داخلی (Input Map) لود کرده و Crossmap را روی رنگ های میانی و متوسط (average colors ) تنظیم کنید و سپس موزاییک خود را بدون هیچ محدودیتی و با هر الگویی که خواستید، خلق کنید.
به کارگیری ست های متفاوت ازbitmap در Crossmap (به عنوان مثال ۲ رنگ، ۱۰ رنگ یا ۱۰۰ رنگ) شما را با طراحی هایی از موزاییک مواجه خواهد کرد که پیش از آن هرگز ندیدید.


نقشه های فردی

در داخل Omnitiles نقشه خود، شما می توانید یک نقشه MASTER نیز اضافه کنید که بعدا برای جای دادن تمام اشکال کنار هم از آن نقشه MASTER استفاده شود و یا اینکه از یک procedural map، bitmap یا CROSSMAPجهت رندم سازی هر شکل تکرارشونده در یک الگو بزرگ، استفاده کنید. شما همچنین میتوانید از COLOR EXTRACT برای اضافه کردن رنگ های مختلف به اشکال جهت ایجاد تنوع رنگی، استفاده کنید.

اگر قصد دارید از مپ های مختلفی جهت ایجاد یک شکل خاص استفاده کنید شما میتوانید با Shape Maps list به هر یک از شکل های الگو خود یک مپ اختصاصی از نوع bitmap ساده ، procedural map یا /COLOR EXTRACTCROSSMAP اعمال کنید.
نقشه برداری داخلی Omnitiles ویژگی خاصی برای لبه و حاشیه ها ارائه می دهد. با استفاده از نقشه Gradient ramp نرم افزار مکس در کنار UV map channel 95 قادر خواهید بود اطراف هر شکل یک گرادینت (بردار) رسم کنید بنابراین قادر خواهید بود در اطراف لبه های هر شکل بردارهایی برای displacement ، شکاف و یا بندکشی ایجاد کنید .


Original – ۱ main Crossmap
شکل اصلی که دارای Crossmap می باشد به همراه bitmap موزاییک لود شده. بنابراین هیچ مپ اضافه ای برای اشکال الگو در این مثال در نظر گرفته نشده است، در این حالت تمام bitmap ها به صورت تصادفی قرار گرفته اند.


۲ different Crossmaps
در این مثال صفحه شطرنج، از یک Crossmaps به عنوان مپ پایه با یک bitmap سفید استفاده شده است و یک Crossmaps دیگر که شامل الگو مربعی با bitmap مشکی است.

۳ different Crossmaps
در این مثال از ۳ نوع Crossmaps متفاوت استفاده شده است هر کدام با یک bitmap متفاوت لود شده اند، روشن، تیره و شکل رنگی

۳ different Crossmaps
در این مثال نیز از bitmap های متفاوتی در سه Crossmaps متفاوت استفاده شده است، برای شکل بزرگ و روشن، برای آجر های قرمز کوچک و برای اشکال سیاه متوسط.

متریال های رایگان

ارشیو آنلاین Omnitiles

آرشیو آنلاین کاربرانpreset های خیلی بیشتری در اختیار شما قرار میدهد و این آرشیو روز به روز توسط متریال هایی که توسط کاربران و VIZPARK در آن قرار داده میشود، کامل تر میگردد.
متریال ها توسط Material Manager 1.1 LE قابل دانلود میباشند و برای دانلود، آپلود و یا انتشار دادن هر preset داشتن یک اکانت برای کاربر الزامیست. (به این لینک مراجعه شود )

مستندات

آموزش ها و راهنمایی های مرجع
اینترفیس Omnitiles

راهنمای آنلاین OMNITILES شامل توضیح کامل هر پارامتر به علاوه مثال های رندری از پارامتر های مهم میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا به راهنمای مرجع نگاه کنید( راهنمای مرجع نیز از طریق یک لینک در داخل header اینترفیس Omnitiles موجود است).
اطلاعات بیشتر در بخش TUTORIALS و FORUM ONLINE در دسترس خواهد بود.
اگر همچنان با مشکل یا سولی مواجه بودید، می توانید از فرم پشتیبانی مستقیم استفاده کرده و درخواست خود را به ما ارسال کنید.

OMNITILES در یک نگاه

ویژگی های اصلی و مزایا:

• طراحی الگوهای رایگان
• ویرایشگر الگوها ی یکپارچه گرافیکی
• رسم هر نوع شکل
• استفاده از map های مختلف برای هر شکلی
• استفاده از Crossmap جهت ایجاد bitmap های تصادفی
• استفاده از procedural maps
• ۸۰ الگو از پیش تعیین شده برای کف و دیوار
• رندم سازی یو وی برای موقعیت، سایز و چرخش
• ارتباط ویژه با نقشه Gradient Ramp برای نقشه برداری لبه
• نداشتن الزام در تایلبندی با تکرار
• آرشیو Multitexture
• مدیریت آسان Material Manager
• متریال های آماده به استفاده برای vray

OMNITILES عالی است برای:
• کف های پارکت شده
• تایل های استفاده شده در طراحی داخلی
• کفپوش باغ ها
• کفپوش ها
• هر سطحی با کاشی

سازگاری با
۳DS MAX® ۲۰۱۳, ۲۰۱۴, ۲۰۱۵, ۲۰۱۶, ۲۰۱۷, ۲۰۱۸ (all 64 bit only)
Scanline, VRay, Corona Renderer

Omnitiles شامل چیست؟
پلاگین Omnitiles
پلاگین ها Crossmap
Material Manager Lite Edition
رندر نامحدود
۸۰ الگو از پیش تعریف شده برای دیوارها، کف ها و موارد دیگر
ارشیو تکسچر های پایه به علاوه multi-textures های کاشی، آجر و سنگ
متریال های کاربردی آماده برای vray
سه Demo scenes برای vray و corona
دسترسی کامل به آرشیو آنلاین preset های کاربران

مقایسه پلاگینها
کدام پلاگین برای من مناسب است؟
شما ممکن است تعجب کنید که چرا چندین محصول با کارهای مشابه مانند Omnitiles، Walls & Tiles، Crossmap و Mosaic وجود دارد.
در اینجا شما می توانید جدول مقایسه ای را پیدا کنید که به درک تفاوت ها و شباهت ها کمک می کند. ( به این لینک مراجعه کنید )

سفارش

Omnitiles هم به عنوان محصول مجزا در قالب پلاگین و هم به صورت یک پک کامل از تمام محصولات VIZPARK تحت عنوان
VP COMPLETE قابل سفارش است .

منبع :http://www.vizpark.com/shop/omnitiles/

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *