Making Of Tree House Constantia

Making Of Tree House Constantia – خانه درختی کنستانتین

درباره Leskea

Making Of Tree House Constantia قبل از معرفی خانه درختی کنستانتین به معرفی استودیوی شبیه سازی Leskea  میپردازیم. Leskea یک استودیو کوچک ولی بلند پرواز در کشور بلاروس شهر برست هست و موسس آن آقای Yauhen Liashchynski  است. تخصص آنها در طراحی معماری و شبیه سازی معماری می باشد . به عقیده او ما یک تیم ازعلاقه مندان با تخصص رشته های مختلف  که با ذهنی باز دنبال هر کسی که بتواند معماری هوشمندانه انجام بدهد هستیم. ما نمی خواهیم فقط زندگی کنیم اما برای تشریح تفکر و دیدگاه هنری خودمون باید تنوع و پایداری را ترویج دهیم و حالا Leskea  برای همکاری و عقد قرارداد آماده است. در اینجا به معرفی خانه درختی کنستانتین می پردازیم.

معرفی خانه درختی کنستانتین :

برای اینکه با شما صادق باشیم باید بگویم که رویاها تنها پس از کار سخت بوجود می آیند . پروژه ای که ما شما رو دعوت می کنیم ببینید درباره الهام بخش بودن در یک لحظه نیست بلکه درباره راه طولانی بدست آوردن اهداف است. این making of  بیشتر راجع به جنبه های تکنیکال ساخت این پروژه است تا جنبه های هنری آن . در بحث پایه ای ما مدیریت طراحی را برعهده داشتیم . چند ماه پیش ما تصمیم گرفتیم پروژه ای را انجام بدیم که کیفیت بالایی داشته باشه تا پروژه ای که فقط فاز آکادمیک داشته باشد و برای مشتری باشد.
پروژه ای که در زیر می بینید شبیه سازی خانه درختی کنستانتین طراحی شده توسط معمار داخلی  Malan Vorster  می باشد و اولین پروژه ای بود که با متد  ARCHIREPLICA  خلق شد.


ARCHIREPLICA  متد Yauhen Liashchynski می باشد که برای کمک به تازه واردان برای سازگاری بیشتر با فرهنگ شرکت و رویکرد آنها از طریق کپی سه بعدی گرفتن ازنمونه های زنده معماری مدرن می باشد.
متد ARCHIREPLICA کمک می کند تا با افزایش شخصیت خود توانمندی های خود را افزایش دهید .

تکنیک ها و روش های جمع آوری و ساماندهی اطلاعات لازم:

1. روش تجزیه و تحلیل معماری.

2. راه های خاص گرافیکی برای انتقال اطلاعات حرفه ای.

3. دانش طراحی یکپارچه.

4. این ها مراحل چرخه تولید یک محصول با کیفیت که ناشی از تولید اجزا کوچک و بزرگ می باشد .که در ادامه بصورت مفصل تری توضیح داده خواهد شد.

 

نحوه ارایه کار:

نرم افزار های پایه استفاده شده در این پروژه شامل اتوکد و تری دی مکس و کرونا رندر و پلاگین Forest Pack می باشد . بدلیل استفاده از این موتور رندر و پلاگین فارست سرعت انجام کار بسیار بالا بود و در هنگام انجام پروژه تمامی بچه ها در یک فضای واحد در کنار هم مشغول بودند. ساختار پروژه شامل مواردی بود که به صورت گرافیکی در زیر می بینید.

 

خانه درختی کنستانتین . ساختار پروژه

ساختار پروژه:

صحنه اصلی شامل تمامی موارد تشکیل دهنده می باشد . با استفاده از xref شما می توانید از فضای ذخیره سازی کامپیوتر خود بهینه تر استفاده کنید و می توانیم صحنه را در چند ثانیه  ذخیره کنیم . صحنه اصلی دارای لایه بندی های از پیش تعیین شده می باشد . در اصل این یک صحنه خالی دارای تنظیمات نور و دوربین برای رندر است. ما میتوانیم  10 صحنه  متفاوت نوری را بدون اینکه تغییرات هندسی صحنه را کنترل کنیم  مدیریت  کنیم .
یک مجموعه یکسان از لینک ها به هر یک از صحنه های اصلی بارگذاری شد. ضروری است که هر کارمند بتواند به طور مستقل از بقیه ی تیم ، کار کند. در طول این فرایند، صحنه اصلی به طور مداوم به روز رسانی می شد .

مطالعه کنید
10 گام آموزش نصب 3dmax 2019

 

Xref آپلود شده در صحنه مرکزی . صحنه اصلی

 

ما از لایه های از پیش تعریف شده استفاده می کنیم. تصویر که در ادامه می بینید یکی از زیر لایه های  فایل Xref می باشد که وارد صحنه اصلی شده است.

 

لایه ها در صحنه اصلی

اجزا تشکیل دهنده :

کامپوننت ، تمامی آبجکت هایی هست که ما در کتابخانه خود ذخیره می کنیم . سازماندهی فایل های کامپوننت مشابه ساختار لایه استفاده شده در صحنه های تری دی مکس است.

علاوه بر این، ما به طور خلاصه توضیح خواهیم داد که چگونه این مدل ها در فرایند پروژه اصلاح می شوند تا قبل از رسیدن به صحنه نهایی آماده شود .

در این روند قوانین متعددی به کار گرفته شده است، در اینجا برخی از آنها برای شما آورده ایم:

-مدل باید در نقطه صفر راستاهای مختصاتی باشد .

– تنظیمات  Units Setup : Display Unit Scale: Millimeters, System unit setup: Meters

– تنظیم کردن مسیر تکسچرها .

– مدل باید در لایه مناسب باشد (برای اجتناب از نامهای تصادفی بیشتر لایه ها در Layer Manager  تنظیم شده  بود )

در این پروژه از تکنیک نورپدازی IBL   استفاده شده همینطور که مطلع هستید با تنظیمات متریال بدست می آید .تصویر hdri استفاده شده از یک فضای داخلی اتاق بود  که  می توانید  از آدرس لینک زیر دانلود کنید . hdrihaven.com

تنظیمات کرونا رندر موجود در این پروژه :

                                   تنظیمات رندر کرونا

 

حالا این تنظیمات را به عنوان یک پریسِت سیو کنید که بتوانید در تمام صحنه های بعدی همین پروژه از این تنظیمات استفاده کنید.

لود کردن پریست ها برای شیدرهای اختصاصی

بدین ترتیب  تمام آبجکت هایی که قرار است در این پروژه استفاده بشود را به این تکنیک تست می گیریم تا از بابت با کیفیت بودن متریال های آن  مطمئن شویم و  سپس در صحنه اصلی پروژه بصورت xref لود می کنیم.

کانسپت معماری خانه درختی کنستانتین:

کانسپت معماری میتواند  راجع به شهر ، روستا و کوهستان ، دشت یا هر چیز دیگری باشد .  شرایطی که درآن آبجکت قرار می گیرد بسیار مهم است . در بسیاری از موارد این شرایط است که روند طراحی و یا انتخاب یک آبجکت را تعیین می کند .
در مورد پروژه ما مفهوم پایه راجع به تمامی اشیا اطراف خانه درختی است . پس از تجزیه و تحلیل پوشش گیاهی در اطراف خانه درختی آبجکت ها  تهیه و انتخاب شد .

 

در یک فایل جداگانه با استفاده از پلاگین فارست تمام پوشش های گیاهی و آرایش فضای سبز را تست کردیم که متوجه شویم چه ترکیبی از این پوشش های گیاهی میتواند وقتی در کنار هم قرار بگیرد ترکیب خوب و زیبایی را به ما بدهد. سپس صحنه را با توجه به همان تست آرایش کردیم این تکنیک به قدری مفید است که شما حتی در پروژه های بعدی خودتان نیز می توانید از نتیجه همین تست ها استفاده کنید.

ما از اسپیلاین های مختلف برای توزیع و تنوع فضاهای گیاهان استفاده کردیم .مجموعاً ما از 19 آبجکت فارست استفاده کردیم.

لیست فارست

ما سعی کردیم با نشان دادن پروژه به افراد متفاوت نظرات آنها را در مورد پروژه جویا شویم که اگر نقطه ضعفی دارد، برطرف کنیم اما خوشبختانه بازخورد ها بسیار مثبت و عالی بود و حتی بسیار افراد مجذوب نحوه ایجاد جلبک و نیلوفر های آبی و  ایجاد موج آب و همچنین تکنیک ایجاد متریال آب استخر شده بودن.

مطالعه کنید
آموزش پلاگین Design ToolBox

حوضچه جلبک خانه درختی کنستانتین:

ما از تکسچرهای مگااسکن که خیلی هم زیاد بود برای جلبک  استفاده کردیم  .شیدرها شامل دیسپلیس و مپ Opacity بودند به علاوه مدل بصورت کاملاً تصادفی بروی جای جای استخر اسکتر شدن.

امواج آب درخانه درختی کنستانتین:

برای ساخت متریال آب از مپ Corona Distance  استفاده شد. موج های آب با displacement بدست آمد و از  procedural Gradient Ramp map استفاده شد , مپ Corona Distance  به Source Map در اسلت متصل شد . هنگامی که ساقه های لیلی به سطح آب تماس پیدا کنند ، موج ها تولید می شوند . تنظیمات متریال به شرح زیر است :

موج های روی آب اطراف لیلی. شیدر آب

مه  آلودگی در خانه درختی کنستانتین:

مه آلودگی توسط  Corona Distance map  بوجود آمد . حجم مه بالای سطح حوضچه ها ساخته شد  ( صفحه مه ) و با آب مخلوط شد .
هیچ وقت دوربین را در محدوده ( VOLUME  (box volume  قرار ندهید زیرا کرونا رندر به درستی کار نمی کند.

تنظیمات متریال مه در کرونا رندر

خانه درختی:

آبجکت اصلی صحنه ما خانه درختی است.

ما خانه را به دو بخش معماری و سازه تقسیم کردیم . این  خیلی ضروری بود که ساختمان را به عناصر تشکیل دهنده  تقسیم بندی کنیم.

لایه های خانه درختی برطبق عناصر معماری و سازه تشکیل شد . ( برای مثال سازه : کف . ستون . سقف .اسلب و …)

مدل پایه در اتوکد ترسیم شد . اسم لایه های ترسیم شده کاملاً با لایه های مکس مطابقت داشت.

نقشه های دقیق

این تصاویر بعد از آماده شدن مدلینگ ساختمان بدست آمده. زمانی که مدلینگ ساختمان آماده شد تمام جنبه های سازنده کار در نظر گرفته شده است.

متریال ها در خانه درختی کنستانتین:

تمرکز ویژه ما در این پروژه بروی متریال ها بود. این ساختمان زیاد تنوع متریالی نداشت. به همین دلیل ما نیاز به تنوع داشتیم. برای کنترل بیشتر بروی متریال ها از مدیفایر material element استفاده شد این کار به شما اجازه می دهد Material ID  مختلفی و متنوعی را داشته باشید . متریال کثیفی یا همان دِرت ( corona ao )    در تمام متریال استفاده شد .

تنظیمات نهایی صحنه در خانه درختی کنستانتین:

ما می خواستیم یک سناریو خیلی ساده و راحتی را  راجب خانه درختی داشته باشیم . طرح انتخاب شده این بود ، شروع خانه از یک روز صبح زود تا آخر شب . برای رسیدن به این ایده ما 10 نوع نورپردازی را استوری برد کردیم . هر صحنه اصلی برای یکی از سناریو ها در نظر گرفته شد . در زیر می توانید طرح خطی این سناریو را ببینید .

مقیاس مود رنگی صحنه اصلی

نورپردازی :

نورپردازی یکی از اصول مهم پروژه است. hdri استفاده شده از سایت pgskiesf بود. ما هم چنین از یک جو مه آلود دربسیاری از پروژه هایمان برای یک نورپردازی نرم استفاده می کنیم.
کرونا رندراجازه می دهد شما exposure را به 2 طریق تنظیم کنید  راه ساده استفاده از پارامتر ev هست و یا مورد exposure عکس های عکاسی شده . ما ترجیح دادیم از تنظیمات عکس استفاده کنیم .

اجازه بدید به تنظیمات صحنه اصلی برگردیم که ما آن را از بین سناریو های نورپردازی به عنوان جالب ترین اثر انتخاب کردیم .

مطالعه کنید
Making of KBC HOUSE

سناریوی صبح زود

سناریوی مه آلود :

سناریوی عصر

باران در خانه درختی کنستانتین:

در سناریوهایمان ما باران زیادی داریم .قطرات باران در رندر به صورت جداگانه و ترکیبی از تصویر اصلی و یک تصویر رندر گرفته شده باران در پست پروداکشن انجام شد . این کار به ما این اجازه را می دهد که افکت باران بسیار قابل انعطاف باشد و هم چنین ما قابلیت ایجاد DOF در لایه بک گراند را داشته باشیم . برای این کار ما در دوربین از یک شاتراسپید کم ،همراه با یک دریچه فریم باز استفاد کردیم و قطرات باران همراه با اکسپژور بالا استفاده شد بنابراین موشن بلرکمی هم به آن اضافه شد.

سیستم Particle PF برای درست کردن باران استفاده شد . منبع پارتیکل ها صفحه ای بود که بالای ساختمان بود . برای جلوگیری از ورود قطرات به داخل ساختمان یک مدل در بالای سقف خانه درختی اضافه شد به نام Deflector Rain

به علاوه ما سعی کردیم  تنظیمات pf source برای شما قرار دهیم.

 

تنظیمات pf source

تنظیمات کرونا رندر در خانه درختی کنستانتین:

در تنظیمات رندر شما باید بسیار به فرمت ذخیره تصویرتان دقت کنید .کرونا  exr را میتوانیم در کرونا ادیتور باز کنیم و تنظیمات مربوط به اصلاح رنگ و نور را براحتی بروی رندرمان انجام دهیم .
برای تنظیم و داشتن یک Bokeh Effect زیبا دردوربین ما عدد enter Bias and Vignetting  را 1 گذاشتیم .

تنظیمات کرونا رندر

اصلاحگر تصویر کرونا  یا (Corona Image Editor (CIE

CIE یک نرم افزار قابل انتقال و مستقل است که اجازه می دهد ما از فایل های EXR برای پست پروداکشن استفاده کنیم . CIE  داخل پنجره فریم بافر کرونا است و شامل لایت میکس و دینویزینگ ، LUT و ایجاد افکت های BLOOM  و  GLARE است که باعث ایجاد یک رندر جذاب  می شود .

اگر شما تصویر با فرمت  CXR از مکس خروجی گرفته باشید شما می توانید رندر خود را بعداً باز کنید و اصلاحات بسیار زیادی از Denoising  گرفته تا Light Mix ها بروی آن انجام دهید.

در طول مدت زمانی که بر روی پروژه خانه درختی کار می کردیم این نرم افزار مدت زمان بسیار زیادی رو برای ما ذخیره نگه داشت و و تاثیر مثبت بسیار زیادی در فرآیند پست پروداکشن ما داشت.

شما می توانید تصویررا با تمام لایه های باز لایت میکس ذخیره کنید و سپس لایت میکس را در CIE تنظیم کنید . برای انجام این کار تصویرتان را باز کنید و سربرگ لایت میکس انتخاب کنید . شما می بینید که دقیقاً تنظیمات موجود در فریم بافر کرونا  درتنظیمات لایت میکس موجود است .
در کرونا ادیتور (CIE ) آخرین تنظیمات انجام شد و تمام رندر المنت ها و ماسک ها را با فرمت PNG برای ادیت های بیشتر به فتوشاپ بردیم.

صفحه CIE کرونا ادیتور کاملاً با فریم بافر کرونا مطابقت دارد.

 تنظیمات لایت میکس در کرونا ادیتور

پست پروداکشن در خانه درختی کنستانتین:

لایه بندی فایل فتوشاپ

به طور کلی فرآیند پست پروداکشن این پروژه بسیار کم بود و بیشتر کارها در کرونا ادیتور انجام شد .

اسلاید های تصاویر نشان دهنده نحوه گروه بندی لایه ها درفتوشاپ است.  زمانی که کار اصلی ما روی تصویر تمام شد تمام لایه ها و هرچیزی که وجود داشت تبدیل به اسمارت آبجکت شد . در مرحله بعد فیلترها و جلوه  نهایی شد .

امیدواریم این آموزش برای شما بسیار مفید بوده باشه

ترجمه: تیم استودیو آپ

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.